vineri, 3 ianuarie 2014

România literară  nr.15 , 2013      Poezii:

Poezie 

de Daniel Corbu


ZDRENŢUITELE STEAGURI
Poetului Paolo Rufilli

Cum vii fără să te-aştept
înserare a vieţii
cum vii pe nesimţite amuşinând un
trup obosit.
altădată îmi cântau cuvintele-n gură
îmi purtam visele ca pe-o olimpică torţă
şi deseori privirile-mi atârnau de steaua
numită Alcor.
Acum spre firul ierbii mă-nclin uşor
şi-mi văd umbra spaimei îngroşându-se
acum şi copacii cresc mai încet
Iar pe răni flutură zdrenţuitele steaguri.
Cum totul se-ntâmplă o singură dată
îndelung mi-i dat să admir
ce nu va mai fi pentru mine niciodată
şi este.
Afară deschisă-i palid floarea fragilei primăveri.
Câţiva prieteni abia înălţaţi la cer
au şi căzut în chip de statui
îndurerându-mi privirea.
Întreb piatra albastră pe care se odihneşte un şoim:
Spune-mi cine, nemuritoareo,
în locul meu va iubi?
Cine în locul meu va cânta?
Şi cine, nemuritoareo, în locul meu va visa?


CORĂBIILE DIN ACVARIU

Există, cu adevărat există o sintaxă a binelui!
Fericit cel ce se lasă copleşit de mireasma acestei lumi
că a lui va fi evanescenţa!
M-ai strigat mamă?
În genunchi cu negrul ăsta al vieţii mele
tresărind
şi zornetul unei lumi ornate cu broderii de Neamţ.
M-ai strigat mamă?
Ce drumuri îmi spînzură-n creier
cînd admir corăbiile din acvariu
şi mă-ntreb cui folosesc atîtea guri pline de vorbe
şi de ce, Doamne, desăvîrşirea doar în darurile tale
se-ascunde?
M-ai strigat mamă?
Dacă mă strigi din zarea croşetată de nori înseamnă că vezi
cum vernisez zilnic două mîini de carne
ca două sărbători
cum mă amestec cu toţi cei tîrîţi la banchetul păcatului şi cum adăpostul celor douăzeci şi patru de practici divinatorii
sughiţă a pagubă.
Fericit cel ce se lasă copleşit de mireasma
Acestei lumi
Că a lui va fi evanescenţa!


WEEKEND SECRET

Lucrul pe care l-ai dorit al tău
la nesfîrşit te stăpîneşte.
Fie!
În mine drumurile se zbat ca peştii în plasă
mucezeşte absenţa
iar cîţiva admiră dîra de sînge a privighetorii ucise
pe cînd palmele devin arme
şi primăvara-i abisul oricărei priviri.
Cu grădina Getsemani topită în suflet
O odisee a singurătăţii vei scrie.
Mucezeşte absenţa.
Dacă locuieşti într-un fulger
floarea furtunii iat-o! Dinţişorii curajului iată-i!
Se clatină lacrima îngenunchează hotarul.
Încă o dată poezia e haosul condamnat la visare.


STRĂZILE

Nimeni n-a dat ordin şi totuşi
magnolia a-nflorit.
Mai semeaţă decît chiparoşii din sud
mai tandră ca rododendronii
şi mai prestantă decît imperialul crin.
În aprilie pe strada Zlataust e albă ca neaua
pe strada Rallet rozalie pe strada Veronica Micle
are străluciri violete.
Ah străzile! Străzi ce dau buzna în viaţa mea
tremurîndă
străzi fumurii străzi cu cîini slăbănogi şi
speriate fantome
străzi cu îndrăgostiţi şi pătimaşe săruturi
străzi ce înghit străzi: bulevardul Carol I
înghite strada Eminescu,
strada Gane înghite strada Pogor
strada Bălcescu înghite strada Grigore Vieru
strada Cimitirului strada Libertăţii...
Străzi ce înghit visele trecătorilor
străzi pentru cei fără casă şi făr’ de coltuc
friguroasele străzi ale săracilor
străzi aşezate-n creierul ologilor lumii
inefabile străzi ale memoriei
străzi ale celor care-şi scandează singurătatea
străzi care duc în ceruri străzi care duc în pămînt
străzi inerte şi întrebătoare
străzi cîntate de poeţii romantici melancolice străzi
străzi de pierdut coroana de spaimă
străzi pentru cei fără de zbor
străzi adormite străzi revoltate de orbitoarea
lumină a zorilor.
Atîtea zile şi nopţi în care
mă dor străzile de mers.


CEEA CE FLACĂRA NU ŞTIE

Minciună-s şi laurii pînă la urmă.
Minciună.
Vine fotograful, vine portretistul.
Acesta nu sunt eu
şi aceasta nu e lumea pe care-o visam!
Din nou e dimineaţă şi nechezatul duminical
trezeşte zeii mahmuri.
Cei care-aşteaptă feericul diluviu
pot vedea un paianjen uriaş un fel de
rană a timpului trecuta glorie a ochiului
deschis înspre lucruri.
Vine fotograful, vine portretistul.
Acesta nu sunt eu
Şi acesta nu e lumea pe care o visam!
Nu sunt eu cel după care orbecăi atît!
Am pierdut nopţi ditirambi zei necruţători
atîtea războaie îmbrăcate în haine cu zimţi.
Rătăcit printre patimi am înjurat îngerii păzitori
am înălţat imnuri pentru cel în stare să-nghită
Apocalipsa
am scrutat dealurile cerului
am stat pieziş în umbra lui Dumnezeu.
Azi nici măcar împăratul muştelor
nu mă mai caută-n somn.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu